Kesäkuun kahdestoista starttasimme pienelle kotimaan reissulle. Ensimmäinen määränpäämme oli Lappeenrannan kylpylä. Siellä yövyimme ja seuraavana päivänä saimme sseuraksemme Teemun ystävän Heikin perheen. Ihailimme linnakkeen historiallista ympäristöä ja lasten kirmailua. Jatkoimme seuraavaksi yöksi Joutsenoon, jossa Heikki perheineen asuu.

Seuraavana päivänä suuntana oli Koria, jossa oli äipän peli, viimeinen ennen taukoa. Urheasti isukki jaksoi kahden lapsukaisen kanssa katsomossa. Topiaksen tähtihetki taisi olla, kun pääsi joukkueen tätien kanssa suihkuun :). Korialta matka jatkui Pieksämäelle, jossa oli ohjelmassa veljeni tytön Loviisan ristiäiset. Saimme kunnian toimia kummeina.

1707279.jpg
Veljekset juhlatuulella

Ristiäisten jälkeen suuntana oli Kuopio, jonne sitten asetuimme useammaksi päiväksi. Juhannuksen vietimme saaressa mökillä. Onneksi ilmat suosivat meitä ja lapset pääsivät rannalle ulkoilemaan.

1707288.jpg
Topias ja vaari sekä pikkumiehen mittainen hauki!

1707312.jpg
Mikon kalaopissa Topsku ja Saaga

1707294.jpg1707299.jpg
Rannalla, veljekset                                         ja serkukset Elmeri ja Touko.

1707319.jpg1707328.jpg
Pienet veneilijät Topias ja Saaga.                                    Rannalla touhua riitti.

Reissussa siis mukavia päiviä riitti. Tosin isukki sairasti mahatautia jo siellä. Juhannuksen jälkeen keskiviikkona suuntasimme kotiin. Tulomatkalla Topias oksensi, mutta pitkään luulimme näin vähällä selvinneemme...

Lauantaina lähdimme Teemun ystävän perheen mökille Turun saaristoon. Mökki oli upealla paikalla, ja vaikka ilmat ei niin suosineetkaan, lapsille riitti toistensa seura. Kotiin palattuamme alkoi hurja ruljanssi. Me Teemun kanssa olimme sairastuneet rajuun mahatautiin! En muistanutkaan, kuinka inhottava tuo tauti onkaan. Onneksi seuraavana aamuna pojat haettiin mummolaan ja me huilasimme koko päivän. Kurjin osuus tässä taudissa on kuitenkin se, että molemmilla pojilla on kestänyt ripuli kohta miltei viikon! Kyllä on ollut veto poissa. Yhtenä aamuna kävimme Topskun kanssa päivystyksesskin, kun mahakivut olivat tosi kovat. Virustautia kuitenkin, joten kotikonstit käyttöön vain.

Kulunut viikko on ollut siis aika paljon niitä ei-kivoja päiviä. Poikkeuksena omalla kohdallani päivän luksusreissu Tallinnaan sekä eiliset Josen ja Antin upeat häät. Ja onneksi tänään pojat vaikuttavat jo melko reippailta. Joten josko se siittä...

Loppuun pari kevennystä Topiaksen suusta.

Puistossa yhtenä päivänä. Topias keinui toisessa keinussa ja minä Touko sylissäni toisessa.
T: Katsopas Touko miten minä keinun. Katsopas tästä esimerkkiä.

Eilen Topias mummolassa.
T: Pappa, rillattaisiinko? Eikun nyt minä tiedän. Teillä on vapaapäivä ja meillä on vapaapäivä. Tuletteko Hauholle rillaan, meillä on jääkapissa makkaraa ja kanaa.

Topias usein miettii, mitä on tehnyt vauvana ja mitä isona. Näissä tarinoissa tosin mielikuvitus hieman sekoittuu toteen.
Ä: Topias, laiturille ei saa mennä...
T: Niin, mä olen pudonnut siitä kun olen ollut vauva.
Tämä ei siis onneksi pidä paikkaansa.

Ä: Katso, Topias, tossa on Puuhamaa.
T: Joo, mä olen ollut siellä, kun mä olen ollut vähän isompi.